Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Stripe PDP Libri EN
The Solaris Effect: Art and Artifice in Contemporary American Film - Steven Dillon - cover
The Solaris Effect: Art and Artifice in Contemporary American Film - Steven Dillon - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Solaris Effect: Art and Artifice in Contemporary American Film
Disponibile in 2 settimane
38,80 €
38,80 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
38,80 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
38,80 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Solaris Effect: Art and Artifice in Contemporary American Film - Steven Dillon - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


What do contemporary American movies and directors have to say about the relationship between nature and art? How do science fiction films like Steven Spielberg's A.I. and Darren Aronofsky's represent the apparent oppositions between nature and culture, wild and tame? Steven Dillon's intriguing new volume surveys American cinema from 1990 to 2002 with substantial descriptions of sixty films, emphasizing small-budget independent American film. Directors studied include Steven Soderbergh, Darren Aronofsky, Todd Haynes, Harmony Korine, and Gus Van Sant, as well as more canonical figures like Martin Scorcese, Robert Altman, David Lynch, and Steven Spielberg. The book takes its title and inspiration from Andrei Tarkovsky's 1972 film Solaris, a science fiction ghost story that relentlessly explores the relationship between the powers of nature and art. The author argues that American film has the best chance of aesthetic success when it acknowledges that a film is actually a film. The best American movies tell an endless ghost story, as they perform the agonizing nearness and distance of the cinematic image. This groundbreaking commentary examines the rarely seen bridge between select American film directors and their typically more adventurous European counterparts. Filmmakers such as Lynch and Soderbergh are cross-cut together with Tarkovsky and the great French director, Jean-Luc Godard, in order to test the limits and possibilities of American film. Both enthusiastically cinephilic and fiercely critical, this book puts a decade of U.S. film in its global place, as part of an ongoing conversation on nature and art.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2006
Paperback / softback
280 p.
Testo in English
229 x 152 mm
490 gr.
9780292713451
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore