Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Stripe PDP Libri EN
Crook Manifesto: 'Whitehead is fast becoming the Dickens of black American life' SUNDAY TIMES - Colson Whitehead - cover
Crook Manifesto: 'Whitehead is fast becoming the Dickens of black American life' SUNDAY TIMES - Colson Whitehead - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 4 liste dei desideri
Crook Manifesto: 'Whitehead is fast becoming the Dickens of black American life' SUNDAY TIMES
Disponibilità immediata
21,38 €
-5% 22,50 €
21,38 € 22,50 € -5%
Disp. immediata
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
21,38 € Spedizione gratuita
disponibilità immediata disponibilità immediata
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
21,38 € Spedizione gratuita
disponibilità immediata disponibilità immediata
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Crook Manifesto: 'Whitehead is fast becoming the Dickens of black American life' SUNDAY TIMES - Colson Whitehead - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


ONE OF THE MOST ANTICIPATED BOOKS OF THE SUMMER BY OPRAH DAILY, NEW YORK TIMES, WASHINGTON POST, TIME, NPR, LOS ANGELES TIMES, ESSENCE AND MORE 'Whether in high literary form or entertaining, page-turner mode, the man is simply incapable of writing a bad book' IAN WILLIAMS, GUARDIAN 'Crook Manifesto gave me something I had missed in recent reading: joy' TELEGRAPH 'When he moves into a new genre, he keeps the bones but does his own decorating' WASHINGTON POST 'A masterpiece' PEOPLE MAGAZINE From two-time Pulitzer Prize-winning author Colson Whitehead comes the thrilling and entertaining sequel to Harlem Shuffle 1971, New York City. Trash piles up on the streets, crime is at an all-time high, the city is going bankrupt, and a shooting war has broken out between the NYPD and the Black Liberation Army. Furniture store owner and ex-fence Ray Carney is trying to keep his head down, his business up and his life straight. But then he needs Jackson 5 tickets for his daughter May and he decides to hit up an old police contact, who wants favours in return. For Ray, staying out of the game gets a lot more complicated - and deadly. 1973. The old ways are being overthrown by the thriving counterculture, but Pepper, Carney's enduringly violent partner in crime, is a constant. In these difficult times, Pepper takes on a side gig doing security on a Blaxploitation shoot in Harlem, finding himself in a world of Hollywood stars and celebrity drug dealers, in addition to the usual cast of hustlers, mobsters and hit men. These adversaries underestimate the seasoned crook - to their regret. 1976. Harlem is burning, while the country gears up for the Bicentennial. Carney is trying to come up with a celebratory July 4th advertisement he can actually live with, while his wife Elizabeth is campaigning for her childhood friend, rising politician Alexander Oakes. When a fire seriously injures one of Carney's tenants, he enlists Pepper to look into who may be behind it, navigating a crumbling metropolis run by the shady, the violent and the utterly corrupt. In scalpel-sharp prose and with unnerving clarity and wit, Colson Whitehead writes about a city that runs on cronyism, threats, ego, ambition, incompetence and even, sometimes, pride. Crook Manifesto is a kaleidoscopic portrait of Harlem, and a searching portrait of how families work in the face of chaos and hostility. 'A dazzling treatise . . . gleefully detonates its satire upon this world while getting to the heart of the place and its people' NEW YORK TIMES 'Funny, effortlessly streetwise, and criminally pleasurable to read it's also politically enlightening and quietly incendiary' BIG ISSUE
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2023
Paperback / softback
336 p.
Testo in English
232 x 152 mm
420 gr.
9780349727653

Conosci l'autore

Colson Whitehead

1969, New York

Scrittore statunitense, vincitore di numerosi premi, è erede del romanzo postmoderno, della saturazione mediatica che diventa meditazione sulla storia e sul suo assorbimento nella cultura del consumo. Ne L’intuizionista (Mondadori, 2019) gli ascensori diventano simbolo di sviluppo verticale e di un’ansia di promozione sociale che seduce anche i neri. Dopo John Henry Festival (Sur, 2018) mostra un mondo minacciato da un nuovo razzismo, di cui la cultura delle merci si fa veicolo e in cui la pubblicità è la principale fonte di ispirazione nella vita delle persone, mentre il postapocalittico Zona Uno (Einaudi, 2013) destruttura il genere horror. La ferrovia sotterranea (Sur, 2016) è stato un successo internazionale che gli è valso il Pulitzer...

Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore