Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Stripe PDP Libri EN
Teacher Professionalism in the Global South: A Decolonial Perspective - Leon Tikly,Rafael Mitchell,Angeline Barrett - cover
Teacher Professionalism in the Global South: A Decolonial Perspective - Leon Tikly,Rafael Mitchell,Angeline Barrett - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Teacher Professionalism in the Global South: A Decolonial Perspective
Disponibile in 3 settimane
65,76 €
-5% 69,22 €
65,76 € 69,22 € -5%
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
65,76 € Spedizione gratuita
disponibile in 3 settimane disponibile in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
65,76 € Spedizione gratuita
disponibile in 3 settimane disponibile in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Teacher Professionalism in the Global South: A Decolonial Perspective - Leon Tikly,Rafael Mitchell,Angeline Barrett - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This book provides a decolonial critique of dominant global agendas concerning teacher professionalism and proposes a new understanding based on UNESCO-funded research with teachers based in Colombia, Ethiopia (Tigray), India, Rwanda and Tanzania. It opens by outlining dominant conceptions of teacher professionalism as they appear in the global literature. It then introduces Ndlovu-Gatsheni’s (2013) three dimensions of coloniality, namely, the coloniality of power, of knowledge and of being, as a framework for considering the effects of the colonial legacy on teacher professionalism and setting out the teachers’ ideas concerning the barriers and affordances to their professionalism. This provides a basis for outlining the teachers’ perspectives on how teacher professionalism may be conceptualised, which is discussed in relation to existing global narratives/conceptions. The main arguments advanced in this book are that a decolonial lens is helpful for contextualising the perspectives of teachers in the global South; the lived experiences and material conditions of these teachers are often neglected in dominant discourses; the importance of situating the perspectives of teachers in an understanding of local contexts and realities; and, that in contrast to deficit discourses that predominate in the global literature, there is much that can be learned about teacher professionalism from teachers in the global South.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Bristol Studies in Comparative and International Education
2024
Hardback
128 p.
Testo in English
203 x 127 mm
9781529242669
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore