Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chemistry and Technology of the Cosmetics and Toiletries Industry: Second Edition - S.D. Williams,W.H. Schmitt - cover
Chemistry and Technology of the Cosmetics and Toiletries Industry: Second Edition - S.D. Williams,W.H. Schmitt - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Chemistry and Technology of the Cosmetics and Toiletries Industry: Second Edition
Disponibilità in 2 settimane
406,50 €
406,50 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
406,50 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
406,50 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Chemistry and Technology of the Cosmetics and Toiletries Industry: Second Edition - S.D. Williams,W.H. Schmitt - cover

Descrizione


This second edition has been designed to monitor the progress in develop­ ment over the past few years and to build on the information given in the first edition. It has been extensively revised and updated. My thanks go to all who have contributed to this work. D.F.W. May 1996 Preface to the first edition This book is the result of a group of development scientists feeling that there was an urgent need for a reference work that would assist chemists in understanding the science involved in the development of new products. The approach is to inform in a way that allows and encourages the reader to develop his or her own creativity in working with marketing colleagues on the introduction of new products. Organised on a product category basis, emphasis is placed on formulation, selection of raw materials, and the technology of producing the products discussed. Performance considerations, safety, product liability and all aspects of quality are covered. Regulations governing the production and sale of cosmetic products internationally are described, and sources for updated information provided. Throughout the book, reference is made to consumer pressure and environmental issues-concerns which the development scientist and his or her marketing counterpart ignore at their own, and their employer's peril. In recent years, many cosmetic fragrances and toiletry products have been converted from aerosols to mechanically press uri sed products or sprays, and these are described along with foam products such as hair conditioning mousses.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

1996
Hardback
396 p.
Testo in English
234 x 156 mm
9780751403343
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore