Companies and Environmental Impact: Identification and Visualization of Key Ecological Indicators

Martin Knura

0 recensioni
Con la tua recensione raccogli punti Premium
Editore: Diplomica Verlag
Formato: PDF
Testo in en
Cloud: Scopri di più
Compatibilità: Tutti i dispositivi (eccetto Kindle) Scopri di più
Dimensioni: 2,92 MB
  • EAN: 9783842829893

€ 44,99

Punti Premium: 45

Venduto e spedito da IBS

EBOOK INGLESE
Aggiungi al carrello
spinner
Fai un regalo
spinner

non è possibile acquistare ebook su dispositivi Apple. Puoi comunque aggiungerli alla wishlist

Scrivi cosa pensi di questo articolo
5€ IN REGALO PER TE
Bastano solo 5 recensioni. Promo valida fino al 25/09/2019

Scopri di più

Gaia la libraia

Gaia la libraia Vuoi ricevere un'email sui tuoi prodotti preferiti? Chiedi a Gaia, la tua assistente personale

Since scientists have recognised the greenhouse effect that is associated with the global warming, environmental friendly behaviour has become more important, and it is increasingly expected from companies to become more ecofriendly. This study deals with the so-called ‘Greenwashing’, a marketing strategy that is discussed by the author. The author examines the company’s motivations to become ‘greener’, and the relevance of IT-based environmental performance measurement to corporations. The main purpose of this study is to identify and visualize Key Ecological Indicators. Thus, the contribution of this work is the development of the theoretical foundations of KEIs, and the implementation of a KEI framework for business-processes on the basis of a case study.
Note legali