Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Gender and the Poetics of Excess: Moments of Brocade - Karen Jackson Ford - cover
Gender and the Poetics of Excess: Moments of Brocade - Karen Jackson Ford - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Gender and the Poetics of Excess: Moments of Brocade
Disponibilità in 2 settimane
51,70 €
51,70 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
51,70 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
51,70 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Gender and the Poetics of Excess: Moments of Brocade - Karen Jackson Ford - cover

Descrizione


The argument posed in this analysis is that the poetic excesses of several major female poets, excesses that have been typically regarded as flaws in their work, are strategies for escaping the inhibiting and sometimes inimical conventions too often imposed on women writers. The forms of excess vary with each poet, but by conceiving of poetic excess in relation to literary decorum, this study establishes a shared motivation for such a strategy. Literary decorum is one instrument a culture employs to constrain its writers. Perhaps it is the most effective because it is the least definable. The excesses discussed here, like the criteria of decorum against which they are perceived, cannot be itemized as an immutable set of traits. Though decorum and excess shift over time and in different cultures, their relationship to one another remains strikingly stable. Thus, nineteenth-century standards for women's writing and late twentieth-century standards bear almost no relation. Emily Dickinson's do not anticipate Gertrude Stein's or Sylvia Plath's or Jayne Cortez's or Ntozake Shange's. Yet the charges of indecorousness leveled at these women poets repeat a fixed set of abstract grievances. Dickinson, Stein, Plath, Cortez, and Shange all engage in a poetics of excess as a means of rejecting the limitations and conventions of ""female writing"" that the larger culture imposes on them. In resisting conventions for feminine writing, these poets developed radical new poetries, yet their work was typically criticized or dismissed as excessive. Thus, Dickinson's form is classified as hysterical and her figures tortured. Stein's works are called repetitive and nonsensical. Plath's tone is accused of being at once virulent and confessional, Cortez's poems violent and vulgar, Shange's work vengeful and self-righteous. The publishing history of these poets demonstrates both the opposition to such an aesthetic and the necessity for it.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2009
Paperback / softback
272 p.
Testo in English
229 x 152 mm
9781604732559
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore