Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Stripe PDP Libri EN
The Importance of Small Decisions - Michael J. O'Brien,R. Alexander Bentley,William A. Brock - cover
The Importance of Small Decisions - Michael J. O'Brien,R. Alexander Bentley,William A. Brock - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Importance of Small Decisions
Disponibile in 5 giorni lavorativi
27,31 €
-5% 28,75 €
27,31 € 28,75 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
27,31 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
27,31 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Importance of Small Decisions - Michael J. O'Brien,R. Alexander Bentley,William A. Brock - cover

Descrizione


How people make decisions in an era of too much information and fake news. Humans originally evolved in a world of few choices. Prehistoric, preindustrial, and predigital eras required fewer decisions than today's all-access, always-on world of too much information. Economists have largely discarded the idea that agents act rationally and the market follows suit. It seems that no matter how small or innocuous a decision might seem, there's almost no way to guess the effect it might have. The authors of The Importance of Small Decisions view decisions and their outcomes from a different perspective: as key elements in the evolution of culture. In this trailblazing book, they examine different kinds of decisions and map the outcomes, both short- and long-term. Drawing on this, they introduce a map of social behavior that captures the essential elements of human decision-making. The authors look at the New England Patriots' decision in 2000 to draft an underachieving college quarterback named Tom Brady; they consider Warren Buffett's investment strategy; and they chart the "dancing landscape" of a college applicant's decision-making environment. Finally, they show that decisions can be ranked according to transparency of choice and social influence. When fake news seems indistinguishable from real news and when the internet offers a cacophony of voices, they warn, we can't afford to crowdsource our decisions.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Simplicity: Design, Technology, Business, Life
2019
Hardback
160 p.
Testo in English
203 x 137 mm
9780262039741
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore