Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Stripe PDP Libri EN
Children's Rights Education in Diverse Classrooms: Pedagogy, Principles and Practice - Lee Jerome,Hugh Starkey - cover
Children's Rights Education in Diverse Classrooms: Pedagogy, Principles and Practice - Lee Jerome,Hugh Starkey - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Children's Rights Education in Diverse Classrooms: Pedagogy, Principles and Practice
Disponibile in 5 giorni lavorativi
112,81 €
-5% 118,75 €
112,81 € 118,75 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
112,81 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
112,81 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Children's Rights Education in Diverse Classrooms: Pedagogy, Principles and Practice - Lee Jerome,Hugh Starkey - cover

Descrizione


With PISA tables, accountability, and performance management pulling educators in one direction, and the understanding that education is a social process embedded in cultural contexts, tailored to meet the needs and challenges of individuals and communities in another, it is easy to end up in seeing teachers as positioned as opponents to the ‘system’. Jerome and Starkey argue that the United Nations Convention on the Rights of the Child (UNCRC, 1989) can provide a pragmatic starting point for educators to challenge some of these unsettling trends in a way which does not set up unnecessary opposition with policy-makers. They review the evidence from international evaluations, surveys and case studies about practice in human rights and child right education before exploring the key principles of transformative and experiential education to offer a robust theoretical framework that can guide the development of child rights education. They also draw out practical implications and outline a series of teaching and learning approaches that are values informed, aligned with children’s rights and focused on quality learning.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2021
Hardback
312 p.
Testo in English
234 x 156 mm
608 gr.
9781350062818
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore