Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Politics of Public Broadcasting in Britain and Japan: The BBC and NHK Compared - Henry Laurence - cover
The Politics of Public Broadcasting in Britain and Japan: The BBC and NHK Compared - Henry Laurence - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Politics of Public Broadcasting in Britain and Japan: The BBC and NHK Compared
Disponibilità in 2 settimane
75,80 €
75,80 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
75,80 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
75,80 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Politics of Public Broadcasting in Britain and Japan: The BBC and NHK Compared - Henry Laurence - cover

Descrizione


The BBC and NHK have dominated their national media systems since the 1920s and still play a central role in shaping political, social and cultural life. Both are highly trusted news organizations, and vitally influence national identity. Yet despite remarkably similar organizational and funding structures, they differ in their editorial autonomy, relationship to the state, and in the social and cultural roles they play. While the BBC, proud of its independence, acts as a watchdog on the powerful, NHK prefers a guide dog role cooperating with rather than confronting political elites. The BBC is also more willing to challenge prevailing social norms, often serving as an agent of social change. NHK prefers to avoid controversy, serving as an agent of social stability. The book argues that these differences were shaped by decades of conflict and cooperation between broadcasters, governments, commercial media, interest groups and audiences. The broadcasters adopted distinctive editorial strategies to retain public support and elite approval in the face of technological upheaval, hostility from commercial rivals, and continuous political interference. Both, however, continue to uphold the belief that democratic and social goals are better served by public rather than commercial media.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Media, Culture and Social Change in Asia
2024
Paperback / softback
236 p.
Testo in English
234 x 156 mm
453 gr.
9781032310398
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore