Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Shareholders, Strategy and Value Creation: The Case of the IT Sector - Wojciech Muras,Katarzyna Szczepanska-Woszczyna - cover
Shareholders, Strategy and Value Creation: The Case of the IT Sector - Wojciech Muras,Katarzyna Szczepanska-Woszczyna - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Shareholders, Strategy and Value Creation: The Case of the IT Sector
Disponibilità in 3 settimane
202,43 €
-5% 213,08 €
202,43 € 213,08 € -5%
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
202,43 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
202,43 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Shareholders, Strategy and Value Creation: The Case of the IT Sector - Wojciech Muras,Katarzyna Szczepanska-Woszczyna - cover

Descrizione


The central task of contemporary strategic management is to look for sources of value and to achieve above- average firm performance. The effective implementation of a value creation strategy requires a comprehensive approach, including the creation of a systemic management structure aimed at increasing company value. The concept of value- based management involves consciously inspiring, undertaking, and implementing value- oriented actions. Value creation takes place at all levels of management and in all organisational units of the company; therefore, the implementation of all management functions should be assigned to this goal. Thus, the role of managers is gaining importance, especially those who are capital- linked to companies, who set goals and verify them by means of informed decisions aimed at maximising value in the long term. The book presents a multidimensional analysis of shareholders’ impact on company value creation. The authors chose the IT sector as the area of study; this sector, being one in which modern technologies are essential, acquires special significance for the global economy. The book features a review of notions and concepts related to the management of company value and methods of measuring it, the shareholder’s impact on the creation of company value, and factors affecting long- term value creation; an analysis of the places of occurrence, power and direction of a shareholder’s impact on building the long- term capacity of an IT sector company for creating the value thereof, as well as the conceptualisation and operationalisation of such impact; an analysis of the role of shareholders in IT sector companies, a profile of shareholder competence which makes the role of a shareholder unique to the company and fulfils the “value- creating owner” postulate; an analysis of the role of hired managers cooperating with the shareholders with an indication of the significance of mutual development and the supplementation of one’s own skills. The book is dedicated to scientists in the field of strategic management, valuebased management, and leadership; shareholders; students of EMBA and MBA programmes; practitioners in strategic management; and current shareholders of modern technology companies (in particular from the IT sector) and future investors, for all of whom it may offer a valuable outlook on the management principles and practices in the sectors, particularly with respect to the long- term creation of company value. The Open Access version of this book, available at www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC-BY-NC-ND) 4.0 International license.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Routledge Research in Strategic Management
2024
Hardback
216 p.
Testo in English
229 x 152 mm
590 gr.
9781032627533
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore