Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The South and Film - cover
The South and Film - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The South and Film
Disponibilità in 2 settimane
36,80 €
36,80 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
36,80 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
36,80 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The South and Film - cover

Descrizione


Will the South rise again--this time cinematically? The answer to this question is among the subjects considered in this collection of essays. Though the South has provided the setting for outstanding and controversial films such as Gone With the Wind and The Birth of a Nation, these did not foster a genre of imitative films, and there never was a ""Southern"" as there was a ""Western."" This may have changed, however, in 1969-70 with the appearance of a film that suggested a set of stereotypes particularly congenial to films with southern settings. In Easy Rider, the characters departed not for the West on horseback but for the South on motorcycles, carrying with them the seeds of their own destruction, and since then the only credible films about the West have been parodies. Following Easy Rider, there have been several ""gasoline operas,"" and the South has been prominently featured in them. These attempts to create a Southern film genre and the fascinating question of how long it can be maintained is the focus of four of the essays in this collection. In addition, there are provocative reconsiderations of the Southern film classics Gone With the Wind, The Birth of a Nation, Jezebel, and The Southerner. Another group of essays looks at the ""vision"" of the South projected in the works of three renowned auteurs--John Ford, Robert Altman, and Martin Ritt. Any discussions about the South and film would be incomplete without a consideration of the importance of female characters and the relation of film to the works of William Faulkner, and these are the subjects of two groups of essays. The final section of essays focuses on the problems of capturing on film the unique qualities of a region and on the perils and pleasures of the search for authenticity when shooting in regional locations. These essays, which introduce a vast subject, were included in the Spring/Summer 1981 issue of The Southern Quarterly: A Journal of the Arts in the South.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2008
Paperback / softback
268 p.
Testo in English
229 x 152 mm
9781604731897
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore