Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Digital Transformation: Organizational Challenges and Management Transformation Methods - cover
Digital Transformation: Organizational Challenges and Management Transformation Methods - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Digital Transformation: Organizational Challenges and Management Transformation Methods
Disponibilità in 2 settimane
73,70 €
73,70 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
73,70 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
73,70 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Digital Transformation: Organizational Challenges and Management Transformation Methods - cover

Descrizione


Whereas digital transformation, considered from the standpoint of strategy, suggests a direct link with business benefits, questions linger about the implementation of digital technologies that often result in a lack of return on investment. Many consulting trends adopt a technology-centered approach, assuming that AI, IoT, data analytics, or robotics, would lead to business performance. Yet, most of the time, organizational factors are neglected, especially hidden costs or hidden work. Moreover, unexpected consequences are overlooked, such as resistance to change. Digital transformation is a practical problem for managers. Are IS implementation approaches such as agile methods to Socio-Technical Systems (STS) sufficient to tackle these issues? This book suggests starting from organizational transformation, in essence, independently from technology with methods such as Business Process Management (BPM), Socio-Economic Approaches to Management (SEAM) or Organizational Development (OD). Overall, whereas technology-centered approaches have been associated with numerous unintended consequences and failures with previous generations of technologies (e.g., ERP or KMS), process-centered and human-centered approaches may represent a less risky approach to digital transformation implementation. This volume focuses on evaluating the potential performance improvements and risks of digital transformation and ways to assess how technology may support work and organizational goals. Therefore, whereas written by both academics and practitioners, this book has been written for all managers in companies and institutions in order to help them achieve digital transformation success.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Research in Management Consulting
2023
Paperback / softback
284 p.
Testo in English
234 x 156 mm
9798887302041
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore