Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Healthcare Collapse: Where We've Been and Where We Need to Go - Eldo Frezza - cover
The Healthcare Collapse: Where We've Been and Where We Need to Go - Eldo Frezza - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Healthcare Collapse: Where We've Been and Where We Need to Go
Disponibilità in 2 settimane
62,00 €
62,00 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
62,00 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
62,00 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Healthcare Collapse: Where We've Been and Where We Need to Go - Eldo Frezza - cover

Descrizione


The evolution of the healthcare system in the U.S. has seen numerous changes in the last 30 years where fee-for-service was the mainstay of reimbursement models and hospitals were managed by physicians and patient care was key. The early 1990’s saw the emergence of HMOs and other managed care models with physicians handing over leadership roles to corporate entities whose main concern was the bottom line and profitability while patient care and satisfaction suffered. The Healthcare Collapse: Where We’ve been and Where We Need to Go explores the low morale of physicians in this corporate healthcare culture as well as the expansion of hospitals owned by corporations. The author focuses on recovering healthcare morals and return value to the individuals who provide active care and not just business. This book also examines the possible repercussions of Medicare and Medicaid while address the question of single payer healthcare. This book looks at where healthcare has been, what has worked and what hasn’t, and recommends solutions to create a system that focuses on the patient and providing quality care in this age of reimbursement cuts, demands for better technology and providing a safer environment for both the patient and clinicians who work in hospitals. The author also advocates for a shift in management and recommends hospitals leaders engage physicians and other clinicians in process improvement and other initiatives which can result in a more efficient system – one where quality patient care dominant. The book also outlines programs which can be championed by hospitals such as patient engagement activities, community health and other outreach and education programs.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2021
Paperback / softback
240 p.
Testo in English
234 x 156 mm
349 gr.
9781032178493
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore