Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Strategy in His Image: Supporting and Sustaining Organizational Strategy From a Christian Perspective
Disponibilità in 2 settimane
73,60 €
73,60 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
73,60 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
73,60 € Spedizione gratuita
disponibilità in 2 settimane disponibilità in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi

Descrizione


This book is intended to contribute model bases on a faith-inspired, biblically based perspective that is consistent with the needs of strategicorganizational leadership. We address the spiritual leadership and spirituality at work literature from a Christian perspective. We argue that it is critical for organizations to reconcile workplace spirituality with strategic thinking and business operations because religious identity is still very important in the United States, and we present a model to accomplish this reconciliation. While we are not theologians, in presenting our model we do engage in the theological discussion of the relationship between man and God particularly in the context of business. While we review the evolution of the spiritual leadership and spirituality at work literature along with the limited literature that examines these concepts from a Christian perspective, we identify significant obstacles that have thus far kept these concepts on the fringes of general management thinking and practices. After identifying the challenges associated with a Christian approach to the spirituality literature, we offer a model with four principles for Strategic Spirituality based on a Christian perspective of biblical interpretations that also offer the requisite pragmatism for strategic thinking and organizational implementation. The four principles include: 1. Subsidiarity with Solidarity - Subsidiarity is a principle of decentralization coming for the Catholic social tradition whereby decision-making done at the organizational level with the greatest familiarity and the individual empowerment and is moderated by solidarity or a unity of common mission. 2. Stewardship - requires resources and opportunities be dutifully managed in order to promote sustainability and social well-being. 3. Support and Empowerment - relates to the creation of an organization with Christian principles where Christian and Non-Christians are supported and empowered for individual growth and organizational success. 4. Synergy - allows organizations to remain focused on their ideals but flexible in their implementation.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2023
Paperback / softback
52 p.
Testo in English
234 x 156 mm
9798887302454
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore