Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Teaching Young Adult Literature: Developing Students as World Citizens - Thomas W. Bean,Judithann Dunkerly-Bean,Helen J. Harper - cover
Teaching Young Adult Literature: Developing Students as World Citizens - Thomas W. Bean,Judithann Dunkerly-Bean,Helen J. Harper - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Teaching Young Adult Literature: Developing Students as World Citizens
Disponibilità in 2 settimane
214,10 €
214,10 €
Disponibilità in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
214,10 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
214,10 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Teaching Young Adult Literature: Developing Students as World Citizens - Thomas W. Bean,Judithann Dunkerly-Bean,Helen J. Harper - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Teaching Young Adult Literature is a middle and secondary school methods text designed to introduce pre-service teachers in teacher credential programs and in-service teachers pursuing a Masters degree in Education to the field of young adult literature for use in contemporary contexts. The text introduces teachers to current research on adolescent life and literacy; the new and expanding genres of young adult literature; teaching approaches and practical strategies for using young adult literature in English and Language Arts secondary classrooms and in Content Area Subjects (e.g. History); and ongoing social, political and pedagogical issues of English and Language Arts classrooms in relation to contemporary young adult literature. Teaching Young Adult Literature prepares teachers to: engage with student populations that exhibit greater social, cultural and linguistic diversity than ever before, including minority students, second language learners, and new immigrants, as well as the increasing visible gay, lesbian and transgender students and their families, students with disabilities, spiritually committed teens and students living in poverty. It helps create learning environments through its focus on practical examples of activity-based teaching approaches and strategies that are built on an assumption of diversity among students and texts and that offer sufficient sophistication and complexity to meet this diversity without overwhelming the physical, emotional, and intellectual resources of teachers incorporate discussions and strategies related to dynamic new literacies, including the digitally mediated texts and multimedia compositions that are now interleaved in young adult literature and in students' creative and critical responses to this genre.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2013
Paperback / softback
368 p.
Testo in English
231 x 187 mm
490 gr.
9781412956840
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore