Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Visible Learning: The Sequel: A Synthesis of Over 2,100 Meta-Analyses Relating to Achievement - John Hattie - cover
Visible Learning: The Sequel: A Synthesis of Over 2,100 Meta-Analyses Relating to Achievement - John Hattie - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Visible Learning: The Sequel: A Synthesis of Over 2,100 Meta-Analyses Relating to Achievement
Disponibilità in 10 giorni lavorativi
148,44 €
-5% 156,25 €
148,44 € 156,25 € -5%
Disp. in 10 gg
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
148,44 € Spedizione gratuita
disponibilità in 10 giorni lavorativi disponibilità in 10 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
148,44 € Spedizione gratuita
disponibilità in 10 giorni lavorativi disponibilità in 10 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Visible Learning: The Sequel: A Synthesis of Over 2,100 Meta-Analyses Relating to Achievement - John Hattie - cover

Descrizione


When the original Visible Learning® was published in 2008, it instantly became a publishing sensation. Interest in the book was unparalleled; it sold out in days and was described by the TES as revealing "teaching’s Holy Grail". Now John Hattie returns to this ground-breaking work. The research underlying this book is now informed by more than 2,100 meta-analyses (more than double that of the original), drawn from more than 130,000 studies, and has involved more than 400 million students from all around the world. But this is more than just a new edition. This book is a sequel that highlights the major story, taking in the big picture to reflect on the implementation in schools of Visible Learning, how it has been understood – and at times misunderstood – and what future directions research should take. Visible Learning: The Sequel reiterates the author’s desire to move beyond claiming what works to what works best by asking crucial questions such as: Why is the current grammar of schooling so embedded in so many classrooms, and can we improve it? Why is the learning curve for teachers after the first few years so flat? How can we develop teacher mind-frames to focus more on learning and listening? How can we incorporate research evidence as part of the discussions within schools? Areas covered include: The evidence base and reactions to Visible Learning The Visible Learning model The intentional alignment of learning and teaching strategies The influence of home, students, teachers, classrooms, schools, learning, and curriculum on achievement The impact of technology Building upon the success of the original, this highly anticipated sequel expands Hattie’s model of teaching and learning based on evidence of impact and is essential reading for anyone involved in the field of education either as a researcher, teacher, student, school leader, teacher trainer, or policy maker.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2023
Hardback
512 p.
Testo in English
246 x 174 mm
975 gr.
9781032462028
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore