Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Green Metropolis: Why Living Smaller, Living Closer, and Driving Less Are the Keys to Sustainability - David Owen - cover
Green Metropolis: Why Living Smaller, Living Closer, and Driving Less Are the Keys to Sustainability - David Owen - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Green Metropolis: Why Living Smaller, Living Closer, and Driving Less Are the Keys to Sustainability
Disponibilità in 2 settimane
24,20 €
24,20 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
24,20 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
24,20 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Green Metropolis: Why Living Smaller, Living Closer, and Driving Less Are the Keys to Sustainability - David Owen - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


In this remarkable challenge to conventional thinking about the environment, David Owen argues that the greenest community in the United States is not Portland, Oregon, or Snowmass, Colorado, but New York, New York. Most Americans think of crowded cities as ecological nightmares, as wastelands of concrete and garbage and diesel fumes and traffic jams. Yet residents of compact urban centers, Owen shows, individually consume less oil, electricity, and water than other Americans. They live in smaller spaces, discard less trash, and, most important of all, spend far less time in automobiles. Residents of Manhattan- the most densely populated place in North America -rank first in public-transit use and last in percapita greenhouse-gas production, and they consume gasoline at a rate that the country as a whole hasn't matched since the mid-1920s, when the most widely owned car in the United States was the Ford Model T. They are also among the only people in the United States for whom walking is still an important means of daily transportation. These achievements are not accidents. Spreading people thinly across the countryside may make them feel green, but it doesn't reduce the damage they do to the environment. In fact, it increases the damage, while also making the problems they cause harder to see and to address. Owen contends that the environmental problem we face, at the current stage of our assault on the world's nonrenewable resources, is not how to make teeming cities more like the pristine countryside. The problem is how to make other settled places more like Manhattan, whose residents presently come closer than any other Americans to meeting environmental goals that all of us, eventually, will have to come to terms with.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2010
Paperback / softback
368 p.
Testo in English
207 x 140 mm
318 gr.
9781594484841
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore