Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Internet - Christine Hine - cover
The Internet - Christine Hine - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Internet
Disponibilità in 2 settimane
71,90 €
71,90 €
Disponibilità in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
71,90 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
71,90 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Internet - Christine Hine - cover

Descrizione


As use of the Internet has become increasingly widespread, the Internet has also become a natural site for qualitative research. New researchable populations emerge, and illuminating discussions on every conceivable topic have become accessible to researchers. The Internet also presents many challenges, however, raising the questions of how to develop ethical and achievable research projects, and how to present findings to the widest possible audience. This book focuses on the process of writing qualitative Internet research, from the construction of the initial proposal to the preparation of different types of research reports, including conventional dissertations and more innovative media forms. Covering ethnographic, interview-based, and documentary analysis, Understanding Qualitative Research: The Internet offers clear guidance on the challenges and opportunities posed by the application of these approaches to Internet settings, drawing on a wide array of published examples and rooting its advice in the established principles of qualitative research. The author emphasizes the importance of reflexivity and developing awareness of the various genres of qualitative writing, together with building research reports that are significant as mainstream social research. Although the emphasis of this book is on qualitative research, it also draws on quantitative research techniques, since the sheer wealth of data available on the Internet prompts consideration of new ways of visualizing and summarizing data. Understanding Qualitative Research: The Internet also explores initiatives by Internet researchers to make use of new media technologies for analyzing and presenting their research, and to allow for new forms of interaction with research participants and audiences.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Understanding Qualitative Research
2012
Paperback / softback
178 p.
Testo in English
140 x 216 mm
213 gr.
9780199793891
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore