Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Massively Multiplayer Online Role-Playing Games: The People, the Addiction and the Playing Experience - R.V. Kelly - cover
Massively Multiplayer Online Role-Playing Games: The People, the Addiction and the Playing Experience - R.V. Kelly - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Massively Multiplayer Online Role-Playing Games: The People, the Addiction and the Playing Experience
Disponibile in 2 settimane
44,70 €
44,70 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
44,70 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
44,70 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Massively Multiplayer Online Role-Playing Games: The People, the Addiction and the Playing Experience - R.V. Kelly - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This book is about the fastest growing form of electronic game in the world - the Massively Multiplayer Online Role Playing Game (MMORPG). It introduces these self-contained three-dimensional virtual worlds, often inhabited by thousands of players, and describes their evolution; it also delves into the psychology of the people who inhabit the game universe and explores the development of unique cultures, economies, moral codes, and slang in virtual communities. The work describes MMORPGs' ever-greater effect on society: for example, players can sell virtual goods for real money, creating a separate economy, and several governments have labeled the games a public health threat. It explains how the games are built, the spin-offs that players create to enhance their game lives, and peeks at the future of MMORPGs as they evolve from a form of amusement to an educational, scientific, and business tool. Based on hundreds of interviews over a three-year period, the work explores reasons people are attracted to and addicted to these games. It also surveys many existing and upcoming games, identifying their unique features and attractions. Two appendices list online addiction organizations and MMORPG information sites.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2004
Paperback / softback
207 p.
Testo in English
292 gr.
9780786419159
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore