Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Aestheticism, Evil, Homosexuality, and Hannibal: If Oscar Wilde Ate People - Geoff Klock - cover
Aestheticism, Evil, Homosexuality, and Hannibal: If Oscar Wilde Ate People - Geoff Klock - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Aestheticism, Evil, Homosexuality, and Hannibal: If Oscar Wilde Ate People
Disponibile in 2 settimane
57,70 €
57,70 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
57,70 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
57,70 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Aestheticism, Evil, Homosexuality, and Hannibal: If Oscar Wilde Ate People - Geoff Klock - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


In late 19th century England, Oscar Wilde popularized aestheticism, also known as art-for-art's-sake - the idea that art, that beauty, should not be a vehicle for morality or truth, but an end in-and-of-itself. Rothko and Jackson Pollock enthroned the idea, creating paintings that are barely graded panels of color or wild splashes. Today, pop culture is aestheticism's true heir, from the perfect charismatic emptiness of Ocean's Eleven to the hyper-choreographed essentially balletic movements in the best martial arts movies. But aestheticism has a dark core, one that Social Justice Activists are now gathering to combat, revealing the damaging ideology reflected in or concealed by our most beloved pop culture icons. Taking Bryan Fuller's television version of Hannibal "The Cannibal" Lecter as its main text - and taking Zizek-style illustrative detours into Malcolm in the Middle, Dark Knight Rises, Harry Potter, Interview with a Vampire, Dexter and more - this book marshals Walter Pater, Camille Paglia, Nietzsche, the Marquis de Sade, Kant and Plato, as well as Dante, Shakespeare, Milton, Blake, Baudelaire, Beckett, Wallace Stevens and David Mamet to argue that Fuller's show is a deceptively brilliant advance of aestheticism, both in form and content - one that investigates how deeply art-for-art's-sake, and those of us who consciously or unconsciously worship at its teat, are necessarily entwined with evil.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2019
Paperback / softback
182 p.
Testo in English
219 x 152 mm
281 gr.
9781498548502
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore