Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

After-School Programs to Promote Positive Youth Development: Integrating Research into Practice and Policy, Volume 1 - cover
After-School Programs to Promote Positive Youth Development: Integrating Research into Practice and Policy, Volume 1 - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
After-School Programs to Promote Positive Youth Development: Integrating Research into Practice and Policy, Volume 1
Disponibilità in 2 settimane
75,50 €
75,50 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
75,50 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
75,50 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
After-School Programs to Promote Positive Youth Development: Integrating Research into Practice and Policy, Volume 1 - cover

Descrizione


The first volume of this SpringerBrief presents a series of papers compiled from a conference about how after-school programs may be implemented to promote positive youth development (PYD) hosted by Youth-Nex, the University of Virginia Center to Promote Effective Youth Development. This volume reviews the importance of after-school programs for PYD and discusses key components of effective after-school programs. It also discusses issues related to the evaluation and measurement of quality in after-school programs. In addition, the brief presents suggestions for how researchers, policy makers, and practitioners can move the field forward and maximize the potential of after-school time and programs for promoting positive youth development for children and adolescents.  Topics featured in this brief include:  The history of the relationship between after-school programs and positive youth development.  Specific features of programs that are important for advancing positive youth development.  Issues in and approaches to measuring quality in after-school programs. The Quality, Engagement, Skills, Transfer (QuEST) model and its use for measuring effective after-school programs.  A case study evaluation of the Girls on the Run program.  After-School Programs to Promote Positive Youth Development, Volume 1, is a must-have resource for policy makers and related professionals, graduate students, and researchers in child and school psychology, family studies, public health, social work, law/criminal justice, and sociology. 
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Advances in Child and Family Policy and Practice
2017
Paperback / softback
71 p.
Testo in English
235 x 155 mm
9783319591315
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore