Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chromatic Modernity: Color, Cinema, and Media of the 1920s - Sarah Street,Joshua Yumibe - cover
Chromatic Modernity: Color, Cinema, and Media of the 1920s - Sarah Street,Joshua Yumibe - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Chromatic Modernity: Color, Cinema, and Media of the 1920s
Attualmente non disponibile
40,82 €
40,82 €
Attualmente non disp.
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
40,82 € Spedizione gratuita
disponibile in 7 settimane Non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
40,82 € Spedizione gratuita
disponibile in 7 settimane Non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Chromatic Modernity: Color, Cinema, and Media of the 1920s - Sarah Street,Joshua Yumibe - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


The era of silent film, long seen as black and white, has been revealed in recent scholarship as bursting with color. Yet the 1920s remain thought of as a transitional decade between early cinema and the rise of Technicolor-despite the fact that new color technologies used in film, advertising, fashion, and industry reshaped cinema and consumer culture. In Chromatic Modernity, Sarah Street and Joshua Yumibe provide a revelatory history of how the use of color in film during the 1920s played a key role in creating a chromatically vibrant culture. Focusing on the final decade of silent film, Street and Yumibe portray the 1920s as a pivotal and profoundly chromatic period of cosmopolitan exchange, collaboration, and experimentation in and around cinema. Chromatic Modernity explores contemporary debates over color's artistic, scientific, philosophical, and educational significance. It examines a wide range of European and American films, including Opus 1 (1921), L'Inhumaine (1923), Die Nibelungen (1924), The Phantom of the Opera (1925), The Lodger (1927), Napoleon (1927), and Dracula (1932). A comprehensive, comparative study that situates film among developments in art, color science, and industry, Chromatic Modernity reveals the role of color cinema in forging new ways of looking at and experiencing the modern world.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Film and Culture Series
2019
Paperback / softback
368 p.
Testo in English
235 x 156 mm
9780231179836
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore