Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Conceptual Structure in Childhood and Adolescence: The Case of Everyday Physics - Christine Howe - cover
Conceptual Structure in Childhood and Adolescence: The Case of Everyday Physics - Christine Howe - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Conceptual Structure in Childhood and Adolescence: The Case of Everyday Physics
Disponibilità in 2 settimane
244,00 €
244,00 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
244,00 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
244,00 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Conceptual Structure in Childhood and Adolescence: The Case of Everyday Physics - Christine Howe - cover

Descrizione


‘Heat breaks up charcoal and puts sulphur dioxide in’; ‘The air pulls faster on heavy masses.’ These and other similar statements by school-aged children untutored in physics carry two messages. First, children’s pre-instructional conceptions of the physical world are a far cry from the received wisdom of science; second, despite their lack of orthodoxy, children’s conceptions carry a definite sense of causal mechanism. This sense of mechanism is the focal concern of this book, originally published in 1998, for it raises issues of central importance to both psychological theory and educational practice. In particular, some psychologists have claimed that human cognition is organised around causal mechanisms along the lines of a theory. This carries specific implications for teaching. Does the existence in children’s thinking of causal mechanisms relating to the physical world support these psychologists? Does this have consequences for the teaching of science? Christine Howe reviews evidence relating to pre-instructional conceptions in three broad topic areas: heat and temperature; force and motion; floating and sinking. A wide range of published work is discussed, including the author’s own research. In addition, a new study covering all three topic areas is reported for the first time. The message is that causal mechanisms can indeed play an organising role, that untutored cognition can in other words be genuinely theoretical. However, this tendency is highly domain-specific, occurring in some topic areas but not in others. Having drawn these conclusions, Christine Howe discusses their meaning in terms of both cognitive development and educational practice. A model is outlined which synthesises Piagetian action-groundedness with Vygotskyan cultural-symbolism and has a distinctive message for classrooms. This title will be useful to cognitive and developmental psychologists and to science educators alike.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Psychology Revivals
2016
Hardback
248 p.
Testo in English
234 x 156 mm
544 gr.
9781138647893
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore