Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Conflicting Missions?: Teachers Unions and Educational Reform - cover
Conflicting Missions?: Teachers Unions and Educational Reform - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Conflicting Missions?: Teachers Unions and Educational Reform
Disponibilità in 2 settimane
37,20 €
37,20 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
37,20 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
37,20 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Conflicting Missions?: Teachers Unions and Educational Reform - cover

Descrizione


Ask people whether teachers unions are good or bad for education and you are likely to receive a wide variety of opinions. A 1998 Gallup Poll asked whether teachers unions helped, hurt, or made no difference in the quality of education in U.S. public schools. Twenty-seven percent responded that unions helped, 26 percent that they hurt, and 37 percent that they made no difference (10 percent of those surveyed said they did not know). Although teachers unions were first organized in the nineteenth century, and collective bargaining has been a fact of life in most communities since the 1960s, the body of literature evaluating the impact of teachers unions on American education is surprisingly small. Conflicting Missions? helps close the knowledge gap by providing a clear, balanced analysis of the role of teachers unions in education reform.The volume emerges from a 1998 conference organized by the Program on Education Policy and Governance at Harvard University. The contributors represent a broad array of disciplinary backgrounds and methodological approaches, including some of the unions' harshest critics and most loyal supporters. In examining the relationship of teachers unions and educational reform, the authors approach the subject from several directions. They ask whether unions affect educational productivity, most notably in terms of student achievement. They analyze how teachers unions function as professional organizations concerned with the occupation of teaching, as institutional actors defending interests within a bureaucratic system of education, and as political actors wielding influence on legislation and elections. Reflecting a variety of perspectives and opinions, Conflicting Missions? offers a balanced analysis of a controversial topic. It is a useful starting point for readers who want to discover the complexity of teachers unions and their influence -both positive and negative -on the national effort to improve America's schools.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2000
Paperback / softback
328 p.
Testo in English
228 x 153 mm
458 gr.
9780815753032
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore