Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Critical Disciplinary Literacy: An Equity-Driven and Culturally Responsive Approach to Disciplinary Learning and Teaching - Christina L. Dobbs,Megin Charner-Laird,Jacy Ippolito - cover
Critical Disciplinary Literacy: An Equity-Driven and Culturally Responsive Approach to Disciplinary Learning and Teaching - Christina L. Dobbs,Megin Charner-Laird,Jacy Ippolito - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Critical Disciplinary Literacy: An Equity-Driven and Culturally Responsive Approach to Disciplinary Learning and Teaching
Disponibilità in 2 settimane
244,30 €
244,30 €
Disponibilità in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
244,30 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
244,30 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Critical Disciplinary Literacy: An Equity-Driven and Culturally Responsive Approach to Disciplinary Learning and Teaching - Christina L. Dobbs,Megin Charner-Laird,Jacy Ippolito - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This accessible book introduces a new theory of critical disciplinary literacy (CDL) that merges criticality and disciplinary literacy approaches in a cohesive and inclusive framework. There are unique hurdles in integrating critical and culturally sustaining approaches to literacy into specialized content area classrooms, but this book provides clear, research-grounded strategies and methods that will appeal to teachers and help them foster equitable literacy learning opportunities for all students. Using a critical lens, chapters deconstruct and reconstruct pathways for new practices that push back on familiar, normative literacy approaches in the disciplines. Authors provide a framework for designing new approaches to disciplinary literacy both for and with students, and they present innovative and practical strategies for implementation. With real-world examples from the field, this book will be essential reading for preservice teachers and in courses on literacy and disciplinary instruction. With vignettes and classroom examples from educators who have been enacting elements of CDL practices for years, this book will be essential reading for preservice educators in courses on both literacy and content instruction. Furthermore, current and seasoned educators and educational leaders will find this book to be an invaluable resource as they wrestle with how to teach disciplinary literacy in ways that move away from approaches that have historically marginalized many voices to approaches that include and center students’ languages, histories, and cultures.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2024
Hardback
170 p.
Testo in English
229 x 152 mm
500 gr.
9781032555133
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore