Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dialogic Pedagogy: Discourse in Contexts from Pre-school to University - cover
Dialogic Pedagogy: Discourse in Contexts from Pre-school to University - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Dialogic Pedagogy: Discourse in Contexts from Pre-school to University
Disponibilità in 3 settimane
59,59 €
-5% 62,73 €
59,59 € 62,73 € -5%
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,59 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
59,59 € Spedizione gratuita
disponibilità in 3 settimane disponibilità in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Dialogic Pedagogy: Discourse in Contexts from Pre-school to University - cover

Descrizione


Taking a dialogic approach, this edited book engages in analysis and description of dialogic discourse in a number of different educational contexts, from early childhood to tertiary, with an international team of contributors from Australia, Finland, New Zealand and the United Kingdom. The chapters focus mostly on dialogic face-to-face discourse, with some examples of online interactions, and feature insights from educational linguistics, particularly the work of Michael Halliday. While the contributors come from a range of theoretical backgrounds, they all share an interest in language in use and engage in close analysis of transcripts of naturally-occurring interaction. Taking inspiration from Alexander and other theorists, they employ a fine-grained and analytic approach to the exploration of their data. The authors make use of the linguistic tools and models of language in society, in order to examine the turn-by-turn unfolding of the interaction. The authors relate their insights from disparate forms of linguistic analysis to elements of Alexander’s (2020) dialogic framework, situating the discourse in its contexts and discussing the pedagogical implications of the linguistic choices at play. In presenting this work from a range of situations and perspectives, the authors strive to demonstrate how dialogic discourse plays out in educational contexts across the world. The book aims to foster further research in this direction and to inspire educators to explore dialogic discourse for themselves. It will be of interest to a wide audience, including literacy researchers, linguists, teachers and teacher educators, as well as graduate students.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Routledge Research in Education
2024
Paperback / softback
264 p.
Testo in English
234 x 156 mm
520 gr.
9781032284101
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore