Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Emotionally Intelligent Manager: How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership - David R. Caruso,Peter Salovey - cover
The Emotionally Intelligent Manager: How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership - David R. Caruso,Peter Salovey - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The Emotionally Intelligent Manager: How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership
Disponibile in 5 giorni lavorativi
27,30 €
-5% 28,74 €
27,30 € 28,74 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
27,30 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
27,30 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Emotionally Intelligent Manager: How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership - David R. Caruso,Peter Salovey - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


We have long been taught that emotions should be felt and expressed in carefully controlled ways, and then only in certain environments and at certain times. This is especially true when at work, particularly when managing others. It is considered terribly unprofessional to express emotion while on the job, and many of us believe that our biggest mistakes and regrets are due to our reactions at those times when our emotions get the better of us. David R. Caruso and Peter Salovey believe that this view of emotion is not correct. The emotion centers of the brain, they argue, are not relegated to a secondary place in our thinking and reasoning, but instead are an integral part of what it means to think, reason, and to be intelligent. In The Emotionally Intelligent Manager, they show that emotion is not just important, but absolutely necessary for us to make good decisions, take action to solve problems, cope with change, and succeed. The authors detail a practical four-part hierarchy of emotional skills: identifying emotions, using emotions to facilitate thinking, understanding emotions, and managing emotions—and show how we can measure, learn, and develop each skill and employ them in an integrated way to solve our most difficult work-related problems.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2004
Hardback
320 p.
Testo in English
231 x 155 mm
522 gr.
9780787970710
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore