Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Fashion Industry and Tourism Strategy: Transforming Destinations and Shaping Experiences - cover
Fashion Industry and Tourism Strategy: Transforming Destinations and Shaping Experiences - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Fashion Industry and Tourism Strategy: Transforming Destinations and Shaping Experiences
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
95,00 €
-5% 100,00 €
95,00 € 100,00 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 100,00 € 95,00 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 100,00 € 95,00 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Fashion Industry and Tourism Strategy: Transforming Destinations and Shaping Experiences - cover

Descrizione


Fashion Industry and Tourism Strategy: Transforming Destinations and Shaping Experiences explores the growing intersection between fashion events and tourism, highlighting their socio-economic contributions to global destinations. Once limited to showcasing clothing, fashion events have evolved into a key driver of luxury tourism, influencing travel patterns, consumer behaviour, and destination branding. The increasing interest in luxury lifestyles, particularly in developing economies, has fuelled a surge in travellers to iconic fashion capitals such as Paris, Milan, and New York. While research has acknowledged the economic significance of fashion tourism, critical gaps remain in understanding its broader impact, including its role in cultural exchange, destination image-building, and sustainability. In addition to economic considerations, this contributed work delves into the socio-environmental implications of fashion tourism, assessing its influence on heritage conservation, commercialisation, and sustainable development. The potential of fashion tourism to revitalise emerging destinations and serve as an off-season tourism strategy is explored, alongside concerns about overconsumption, resource exploitation, and social inequalities in the fast-fashion industry. Through a multidisciplinary approach, encompassing organisational behaviour, finance, psychology, social development, and operations, Fashion Industry and Tourism Strategy: Transforming Destinations and Shaping Experiences fresh insights into an evolving tourism segment, making it a valuable resource for scholars, industry professionals, and policymakers.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2025
Hardback
264 p.
Testo in English
229 x 152 mm
456 gr.
9781837088812
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore