Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Film and Phenomenology: Towards a Realist Theory of Cinematic Representation - Allan Casebier - cover
Film and Phenomenology: Towards a Realist Theory of Cinematic Representation - Allan Casebier - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Film and Phenomenology: Towards a Realist Theory of Cinematic Representation
Disponibile in 2 settimane
30,90 €
30,90 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
30,90 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
30,90 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Film and Phenomenology: Towards a Realist Theory of Cinematic Representation - Allan Casebier - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


In Film and Phenomenology, Allan Casebier develops a theory of representation first indicated in the writings of the father of phenomenology, Edmund Husserl, and then applies it to the case of cinematic representation. This work provides one of the clearest expositions of Husserl's highly influential but often obscure thought. It also demonstrates the power of phenomenology to illuminate the experience of the art form unique to the twentieth-century cinema. Film and Phenomenology is intended as an antidote to all hitherto existing theories about the nature of cinematic representation, whether issuing from classic sources such as the film theory of Andre Bazin or the post-structuralist synthesis of Lacanian psychoanalysis, Barthesian textual analysis and Metzean cine-semiotics. Casebier shows how a phenomenological account of representation will further the aims of any film theory. Developing a viable feminist film theory, legitimising the documentary, answering the challenge of Derridean deconstruction, properly theorising narrativity, Film and Phenomenology argues that theory of film must be Realist both with respect to epistemology and ontological issues. In this way, this work runs contrary to the whole course of contemporary film theory, which has been deeply anti-Realist.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Cambridge Studies in Film
2009
Paperback / softback
176 p.
Testo in English
229 x 152 mm
270 gr.
9780521108546
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore