Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Stripe PDP Libri EN
Fundamentals of Ground Improvement Engineering - Jeffrey Evans,Daniel Ruffing,David Elton - cover
Fundamentals of Ground Improvement Engineering - Jeffrey Evans,Daniel Ruffing,David Elton - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Fundamentals of Ground Improvement Engineering
Disponibile in 5 giorni lavorativi
58,18 €
-5% 61,24 €
58,18 € 61,24 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
58,18 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
58,18 € Spedizione gratuita
disponibile in 5 giorni lavorativi disponibile in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Fundamentals of Ground Improvement Engineering - Jeffrey Evans,Daniel Ruffing,David Elton - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Ground improvement has been one of the most dynamic and rapidly evolving areas of geotechnical engineering and construction over the past 40 years. The need to develop sites with marginal soils has made ground improvement an increasingly important core component of geotechnical engineering curricula. Fundamentals of Ground Improvement Engineering addresses the most effective and latest cutting-edge techniques for ground improvement. Key ground improvement methods are introduced that provide readers with a thorough understanding of the theory, design principles, and construction approaches that underpin each method. Major topics are compaction, permeation grouting, vibratory methods, soil mixing, stabilization and solidification, cutoff walls, dewatering, consolidation, geosynthetics, jet grouting, ground freezing, compaction grouting, and earth retention. The book is ideal for undergraduate and graduate-level university students, as well as practitioners seeking fundamental background in these techniques. The numerous problems, with worked examples, photographs, schematics, charts and graphs make it an excellent reference and teaching tool.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2021
Paperback / softback
430 p.
Testo in English
254 x 178 mm
762 gr.
9780415695152
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore