Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Heinrich Wilhelm Ernst: Virtuoso Violinist - M.W. Rowe - cover
Heinrich Wilhelm Ernst: Virtuoso Violinist - M.W. Rowe - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Heinrich Wilhelm Ernst: Virtuoso Violinist
Disponibilità in 2 settimane
96,10 €
96,10 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
96,10 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
96,10 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Heinrich Wilhelm Ernst: Virtuoso Violinist - M.W. Rowe - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


From 1840-57, Heinrich Ernst was one of the most famous and significant European musicians, and performed on stage, often many times, with Berlioz, Mendelssohn, Chopin, Liszt, Wagner, Alkan, Clara Schumann, and Joachim. It is a sign of his importance that, in 1863, Brahms gave two public performances in Vienna of his own and Ernst's music to raise money for the now mortally ill violinist. Berlioz described Ernst as 'one of the artists whom I love the most, and with whose talent I am most sympathetique', while Joachim was in no doubt that Ernst was 'the greatest violinist I ever heard; he towered above the others'. Many felt that he surpassed the expressive and technical achievements of Paganini, but Ernst, unlike his great predecessor, was also a tireless champion of public chamber music, and did more than any other early nineteenth-century violinist to make Beethoven's late quartets widely known and appreciated. Ernst was not only a great virtuoso but also an accomplished composer. He wrote two of the most popular pieces of the nineteenth century - the Elegy and the Carnival of Venice - and he is best known today for two solo pieces which represent the ne plus ultra of technical difficulty: the transcription of Schubert's Erlking, and the sixth of his Polyphonic Studies, the variations on The Last Rose of Summer. Perhaps he made his greatest contribution to music through his influence on Liszt's outstanding masterpiece, the B minor piano sonata. In 1849, Liszt conducted Ernst playing his own Concerto Pathétique, a substantial single-movement work, in altered sonata form, using thematic transformation. Soon after this performance, Liszt wrote his Grosses Konzertsolo (1849-50), his first extended single-movement work, using altered sonata form, and thematic transformation. This is now universally acknowledged to be the immediate forerunner of the sonata, which refines and develops all these techniques. Liszt made his debt clear when, three years after completi
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2016
Paperback / softback
362 p.
Testo in English
234 x 156 mm
453 gr.
9781138246102
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore