Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Learning Mathematics: Constructivist and Interactionist Theories of Mathematical Development - cover
Learning Mathematics: Constructivist and Interactionist Theories of Mathematical Development - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Learning Mathematics: Constructivist and Interactionist Theories of Mathematical Development
Disponibilità in 2 settimane
132,80 €
132,80 €
Disponibilità in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
132,80 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
132,80 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Learning Mathematics: Constructivist and Interactionist Theories of Mathematical Development - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


The first five contributions to this Special Issue on Theories of Mathematical Learning take a cognitive perspective whereas the sixth, that by Voigt, takes an interactionist perspective. The common theme that links the six articles is the focus on students' inferred experiences as the starting point in the theory-building process. This emphasis on the meanings that objects and events have for students within their experiential realities can be contrasted with approaches in which the goal is to specify cognitive behaviors that yield an input-output match with observed behavior. It is important to note that the term 'experience' as it is used in these articles is not restricted to physical or sensory-motor experience. A perusal of the first five articles indicates that it includes reflective experiences that involve reviewing prior activity and anticipating the results of potential activity. In addition, by emphasizing interaction and communication, Voigt's contribution reminds us that personal experiences do not arise in a vacuum but instead have a social aspect. In taking a cognitive perspective, the first five contributions analyze the pro­ cesses by which students conceptually reorganize their experiential realities and thus construct increasingly sophisticated mathematical ways of knowing. The conceptual constructions addressed by these theorists, ranging as they do from fractions to the Fundamental Theorem of Calculus, indicate that experiential approaches to mathematical cognition are viable at all levels of mathematical development. Although the authors use different theoretical constructs, several additional commonalities can be discerned in their work.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

1994
Hardback
194 p.
Testo in English
234 x 156 mm
9780792328230
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore