Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Learning Through School Science Investigation in an Indigenous School: Research into Practice - Azra Moeed,Craig Rofe - cover
Learning Through School Science Investigation in an Indigenous School: Research into Practice - Azra Moeed,Craig Rofe - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Learning Through School Science Investigation in an Indigenous School: Research into Practice
Disponibilità in 2 settimane
69,50 €
69,50 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
69,50 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
69,50 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Learning Through School Science Investigation in an Indigenous School: Research into Practice - Azra Moeed,Craig Rofe - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This book presents the findings of a case study conducted in a Maori medium school where a space was created for Putaiao (Western science) teaching and learning from year 1 to 13. Science is currently taught in Te Reo Maori in primary school and in English in secondary school, and evidence suggests that students are engaging in science education, learning to investigate, and achieving in science.  In New Zealand, most students attend English medium state schools; however, approximately 15% of indegenous students attend Maori medium schools. These schools are underpinned with Kura Kaupapa Maori philosophy, which is culturally specific to Maori and aims to revitalise the Maori language, and Maori knowledge and culture. Maori students’ engagement and achievement continues to be a challenge for both mainstream and Maori medium schools, teachers and students due to lack of access to science teachers who can teach in Te Reo Maori. School leaders and whanau (families) believed that by year 9 (age 13) their students had developed their identity as Maori, and were proficient in Te Reo Maori. They wanted their students to have the option to learn science, experience success and have the choice to conitnue in science, so they made the difficult decision for science to be taught in English in secondary school.  The book discusses how teachers in indigenous schools, who have extensive knowledge of culture and context specific pedagogies, can gain confidence to teach science through collaboration with and support from researchers with whom they have developed strong professional relationships.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

SpringerBriefs in Education
2019
Paperback / softback
92 p.
Testo in English
235 x 155 mm
9789813296107
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore