Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Media Psychology 101 - Christopher J. Ferguson - cover
Media Psychology 101 - Christopher J. Ferguson - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Media Psychology 101
Disponibilità in 2 settimane
50,90 €
50,90 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
50,90 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
50,90 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Media Psychology 101 - Christopher J. Ferguson - cover

Descrizione


There are few areas of modern social science that are as fiercely debated as media psychology. Written by one of the foremost experts on the topic, this is a concise overview of what is known and not known about how individuals are affected by and interact with various forms of mass media. The book critically examines research from cognitive, social, developmental, biological, and evolutionary approaches to psychology and addresses the interplay between media consumption and viewer behavior in such realms as advertising, body image, sex, and violence. Distinguished by its examination of research from a scientifically objective position, the book offers students not only current knowledge of media psychology but also the tools to challenge commonly held assumptions from popular advocacy and ideology. This text cuts across different psychological approaches to studying how individuals are affected by mass media and includes research from criminal justice and sociology. It considers critical debates in media psychology and how debates in science themselves can be influenced by processes such as ""moral panic."" Written in a lively, accessible manner, the book draws upon engaging examples such as Photoshopped model controversies, dubious advertising practices, and attempts to blame violent crimes on media to illustrate scholarly principles. Throughout, data from research studies are related back to real-world phenomena such as violence rates, advertising dollars spent, or changes in the news media. Written for upper-level undergraduate and graduate students studying media psychology, the text will also be of value to professionals in psychology, sociology, and criminal justice as well as individuals involved in public policy as it relates to media effects. Key Features Offers an objective, interdisciplinary approach to understanding media and behavior Draws from cognitive, social, developmental, and biological psychology, as well as criminal justice research and sociology Challenges the conclusions drawn from research to foster critical thinking Written in a lively, accessible writing style with engaging examples
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2015
Paperback / softback
288 p.
Testo in English
203 x 127 mm
333 gr.
9780826196736
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore