Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Psychology Models of Management Accounting - Joan Luft,Michael D. Shields - cover
Psychology Models of Management Accounting - Joan Luft,Michael D. Shields - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Psychology Models of Management Accounting
Disponibile in 2 settimane
140,40 €
140,40 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
140,40 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
140,40 € Spedizione gratuita
disponibile in 2 settimane disponibile in 2 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Psychology Models of Management Accounting - Joan Luft,Michael D. Shields - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Management accounting (MA) practices support a variety of organizational activities, including the design of incentive contracts, the allocation of resources, and the legitimization of power. Much research has focused on the role of MA in providing information for individuals to solve problems, formulate judgments, and make decisions. Psychology Models of Management Accounting analyzes the contributions of psychology-based research to explaining patterns in individuals' MA-related decision-making. It reviews in detail the following four main themes: 1. Framing and reference points. 2. Individuals' valuation of non-monetary (social) payoffs. 3. Subjective decision models. 4. Limitations on learning. These four themes have been investigated extensively in the MA literature, yielding results that appear robust across specific MA decisions, decision makers, and settings. In addition, the books examines two additional themes that have emerged in this literature as recurring, but not always predicted, observations with important implications for future research - the limited heterogeneity of subjective decision models and whether subjective decisions are deliberative or intuitive (automatic or gut-feel).
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Foundations and Trends (R) in Accounting
2010
Paperback / softback
162 p.
Testo in English
234 x 156 mm
238 gr.
9781601983466
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore