Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Reading by Right: Successful strategies to ensure every child can read to succeed - cover
Reading by Right: Successful strategies to ensure every child can read to succeed - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Reading by Right: Successful strategies to ensure every child can read to succeed
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
77,19 €
-5% 81,25 €
77,19 € 81,25 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 81,25 € 77,19 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 81,25 € 77,19 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Reading by Right: Successful strategies to ensure every child can read to succeed - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Reading is an essential life skill not only for an individual's development and life chances but for social cohesion and a developed democracy. This book focuses on the importance of reading for pleasure and the difference that it can make to a person’s life chances, with a focus upon how libraries and librarians help reluctant and struggling readers: those who might fall through the net or be left behind. Reading by Right provides an edited collection of chapters covering aspects of overcoming reading difficulties or reading reluctance in children and young people from birth right through to teenage. The book examines the research into problems with the acquisition of reading and highlights some of the best practise to be found internationally, both as a practical aid but also to inspire partnership and cooperation. Content covered includes: an outline of the political and strategic framework that library and education practitioners face in trying to overcome the barriers to reading a review of the past several decades of research in this area how youngsters become ‘reluctant readers’ and how to improve the situation for everyone examples of successful projects from Korea and Finland, countries that consistently perform well in reading tests and international league tables a wealth of practical context, including case studies and perspectives from school and public libraries an overview of the ongoing relevance of debates and discussion around diversity in publishing and children’s books, including some potential solutions. The book will be invaluable reading for practitioners and students of librarianship in both the public and school sectors. It will also be of great interest to all teachers, consultants and educators concerned with literacy and reading, and to policy makers in both the school and library sectors.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2017
Paperback / softback
256 p.
Testo in English
237 x 169 mm
179 gr.
9781783302093
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore