Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Relational approaches in early education. Enhancing social inclusion and personal growth for learning - copertina
Relational approaches in early education. Enhancing social inclusion and personal growth for learning - copertina
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Relational approaches in early education. Enhancing social inclusion and personal growth for learning
Disponibilità in 2 settimane
28,50 €
-5% 30,00 €
28,50 € 30,00 € -5%
Disponibilità in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 30,00 € 28,50 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 30,00 € 28,50 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Relational approaches in early education. Enhancing social inclusion and personal growth for learning - copertina
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


The significance of relational approaches in early education has become increasingly recognised, but there is relatively little research on the topic. The study reported in this volume was a collective effort by researchers in six European countries (England, Finland, Greece, Italy, Spain and Sweden) originally designed in response to European Union concerns for making early education more ‘attractive’, promoting knowledge and personal development, and enhancing social cohesion and inclusion. The study identifies major concerns about life and interaction within preschool settings and aims to contribute new methodological tools for early education research, developing a number of theoretical explanations regarding social and cognitive development of preschool children and providing recommendations for development of practice within early education settings.The first phase of the study represents a mapping out, both quantitatively and qualitatively, of the context of relationships that young children are likely to encounter during their early education experience in preschool settings. The second phase takes up the challenge to develop relational approaches and activities that practitioners could include within their early education settings to enhance the learning and social competence effects of peer relations.The relational approach adopted here is based on a social, developmental model of relationships – developing interpersonal trust and sensitivity, reciprocal communication and joint working skills. The results point out that the social pedagogic context must be recognised as a fundamental aspect to learning and development. It becomes crucial to develop teachers’ awareness of the importance of peer-based early education practices and to identify programmes that may be integrated into classrooms to enhance social inclusion and cognitive development.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2022
1 gennaio 2022
309 p., Brossura
9788849131505
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore