Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Shakespeare and Language: Reason, Eloquence and Artifice in the Renaissance - Jonathan Hope - cover
Shakespeare and Language: Reason, Eloquence and Artifice in the Renaissance - Jonathan Hope - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Shakespeare and Language: Reason, Eloquence and Artifice in the Renaissance
Attualmente non disponibile
128,78 €
128,78 €
Attualmente non disponibile
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
128,78 €
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
128,78 €
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Shakespeare and Language: Reason, Eloquence and Artifice in the Renaissance - Jonathan Hope - cover

Descrizione


'Much drink may be said to be an equivocator with lechery: it makes him, and it mars him; it sets him on, and it takes him off; it persuades him, and disheartens him; makes him stand to, and not stand to: in conclusion, equivocates him in a sleep, and, giving him the lie, leaves him.' Porter, Macbeth, II i. Why would Elizabethan audiences find Shakespeare's Porter in Macbeth so funny? And what exactly is meant by the name the 'Weird' Sisters? Jonathan Hope, in a comprehensive and fascinating study, looks at how the concept of words meant something entirely different to Elizabethan audiences than they do to us today. In Shakespeare and Language: Reason, Eloquence and Artifice in the Renaissance, he traces the ideas about language that separate us from Shakespeare. Our understanding of 'words', and how they get their meanings, based on a stable spelling system and dictionary definitions, simply does not hold. Language in the Renaissance was speech rather than writing - for most writers at the time, a 'word' was by definition a collection of sounds, not letters - and the consequences of this run deep. They explain our culture's inability to appreciate Shakespeare's wordplay, and suggest that a rift opened up in the seventeenth century as language came to be regarded as essentially 'written'. The book also considers the visual iconography of language in the Renaissance, the influence of the rhetorical tradition, the extent to which Shakespeare's late style is driven by a desire to increase the subjective content of the text, and new ways of studying Shakespeare's language using computers. As such it will be of great interest to all serious students and teachers of Shakespeare. Despite the complexity of its subject matter, the book is accessibly written with an undergraduate readership in mind.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2010
Hardback
272 p.
Testo in English
198 x 129 mm
9781904271697
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore