Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Teaching Powerful Problem-Solving in Math: A Collaborative Approach Through Lesson Study
Disponibilità in 3 settimane
144,30 €
-5% 151,89 €
144,30 € 151,89 € -5%
Disp. in 3 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 151,89 € 144,30 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 151,89 € 144,30 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


In Teaching Powerful Problem-Solving in Math, readers will visit urban elementary and K–8 schools where teachers have dramatically transformed learning for teachers and for students. Students learn mathematics by confronting a novel problem and building the new mathematics needed to solve it, just as mathematicians would. Learning in this way, students discover the power of their own thinking and gain confidence that extends well beyond mathematics. See how teachers transform instruction using schoolwide lesson study, building powerful new ways to learn from each other, practice, and research. In-depth classroom portraits, at the outset of schoolwide lesson study and three years later, illuminate the changes in mathematics instruction at a school that grew its proficiency on Smarter Balanced Assessment from 15% to 56% over three years. Extensive resources and links allow readers to understand and build on the work of these schools, which is grounded in established principles of collective efficacy, intrinsic motivation, and learner agency for both students and teachers. Book Features: Profiles teachers leading the transformation of instruction to achieve the ambitious vision of learning embodied in recent standards. Shows how teaching through problem-solving can erase the achievement gap in mathematics learning. Provides the first in-depth portrait of schoolwide lesson study, showing how U.S. teachers at several schools build it and use it to transform teaching. Uses photographs, student work, and detailed classroom descriptions to bring to life mathematics lessons in year 1 and year 4 of the school's work to build problem-solving. Provides examples and links to the strategies teachers use to make student thinking visible (and actionable) during mathematics lessons. Includes lesson plans, photographs of board work, student journals, school newsletters, self-assessment rubrics and dozens of links to the resources needed to begin using teaching through problem-solving and school-wide lesson study. Provides long-term, teacher-led solutions for professional learning and for mathematics instruction that have been shown to improve teacher retention and student proficiency.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Technology, Education—Connections (the TEC Series)
2025
Hardback
288 p.
Testo in English
235 x 162 mm
9780807787595
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore