Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Transforming Assessment: Through an Interplay Between Practice, Research and Policy - cover
Transforming Assessment: Through an Interplay Between Practice, Research and Policy - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Transforming Assessment: Through an Interplay Between Practice, Research and Policy
Disponibilità in 2 settimane
219,60 €
219,60 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
219,60 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
219,60 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Transforming Assessment: Through an Interplay Between Practice, Research and Policy - cover

Descrizione


This book reports the results of a research project that investigated assessment methods aimed at supporting and improving inquiry-based approaches in European science, technology and mathematics (STM) education. The findings were used to influence policy makers with guidelines for ensuring that assessment enhances learning. The book provides insights about: -  The concept of competence within the STM domains and its relevance for education -  The conceptualisation and teaching of four key competences: scientific inquiry, mathematical problem-solving, design processes, and innovation. -   Fundamental aspects of the two main purposes of assessment, formative and summative, the relations between the two purposes and ways of linking them. -  The main challenges related to the uptake of formative assessment in daily teaching-learning practices in STM and specifically, the usability of formative on-the-fly dialogue, structured assessment dialogue, peer assessment and written teacher feedback. -   The systemic support measures and tools teachers need in order to integrate formative assessment of student learning into their classroom practices and how it can conflict with summative assessment practices. -   How research-based strategies for the formative use of assessment can be adapted to various European educational traditions to ensure their effective use and avoid undesirable consequences. -   How relevant stakeholders can be invited to take co-ownership of research results and how a productive partnership between researchers, policy makers, and teachers can be established. -   Concrete research vistas that are still needed in international assessment research.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

Contributions from Science Education Research
2017
Hardback
295 p.
Testo in English
235 x 155 mm
9783319632476
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore