Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

What Makes Writing Academic: Rethinking Theory for Practice - Julia Molinari - cover
What Makes Writing Academic: Rethinking Theory for Practice - Julia Molinari - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
What Makes Writing Academic: Rethinking Theory for Practice
Disponibilità in 2 settimane
53,40 €
53,40 €
Disponibilità in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
53,40 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
53,40 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
What Makes Writing Academic: Rethinking Theory for Practice - Julia Molinari - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This open access book argues that what makes writing academic emerges from socio-academic and historical practices rather than conventionalised stylistic, linguistic or syntactic forms. Using a critical realist lens, it re-imagines academic writings as 21st-century open systems that change according to affordances perceived by writers. By re-imagining how, which and whose knowledge emerges, conceptual spaces are created whereby writing practices can be pluralised and democratised. Academic communication hinges on being able to write in certain forms but not others, which risks excluding knowledge that may lend itself to alternative forms of representation, such as dialogues, chronicles, manifestos, blogs, poems and comics. Moreover, because academic ability tends to be misleadingly conflated with writing ability, limiting how the academy writes to a relatively narrow set of forms (such as the traditional essay or thesis) may be preventing a range of abilities from emerging. Standardised forms require abstracts, introductions, main bodies and conclusions that are also predominantly monolingual and monomodal: this can narrow, distort, constrain or flatten epistemic representation, leading to a range of epistemic losses (as well as gains). Based on examples from a range of academic writers, including students, and drawing on the history of academia, philosophy, socio-semiotic research, integrational and sociolinguistics as well as studies in multimodal and visual thinking, the book proposes that academic writings be re-imagined as multimodal artefacts that allow a wider range of epistemic affordances to emerge. The ebook editions of this book are available open access under a CC BY-NC-ND 4.0 licence on bloomsburycollections.com. Open access was funded by Knowledge Unlatched.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2023
Paperback / softback
224 p.
Testo in English
234 x 156 mm
9781350243965
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore