Callas. La Divina - CD Audio di Maria Callas

Callas. La Divina

0 recensioni
Con la tua recensione raccogli punti Premium
Supporto: CD Audio
Numero supporti: 4
Etichetta: Tosca Import
Data di pubblicazione: 1 gennaio 1995
  • EAN: 0724356574625
Salvato in 2 liste dei desideri
Disco 1
1
Madama Butterfly (1987 Digital Remaster), Atto Secondo: Un bel di vedremo
2
Carmen (1987 Digital Remaster): L'amour est un oiseau rebelle (Habanera)
3
La Wally (1986 Digital Remaster): Ebben? ne andrò lontana
4
Una voce poco fa from Il Barbiere di Siviglia, '(The) Barber of Seville' (1986 Digital Remaster)
5
Norma (1987 Digital Remaster): Casta diva
6
Samson et Dalila (1987 Digital Remaster): Mon coeur s'ouvre à ta voix.
7
Rigoletto (1986 Digital Remaster): Caro nome
8
La Traviata (1987 Digital Remaster): Sempre libera
9
Roméo et Juliette, 'Romeo and Juliet' (1987 Digital Remaster): Je veux vivre (Waltz)
10
La Bohème (1987 Digital Remaster), ATTO PRIMO/ACT 1/ERSTER AKT/PREMIER ACTE: Sì. Mi chiamano Mimì (Mimì/Rodolfo)
11
Don Giovanni K527 (1987 Digital Remaster): Mi tradì quell' alma ingrata
12
Cavalleria Rusticana (1987 Digital Remaster): Voi lo sapete, o mamma (Santuzza/Mamma Lucia)
13
La Gioconda (1987 Digital Remaster), Act 4: Suicidio!
14
Gianni Schicchi (1987 Digital Remaster): O mio babbino caro
15
Turandot (1987 Digital Remaster): In questa Reggia
16
Tosca (1987 Digital Remaster): Vissi d'arte
Disco 2
1
Alceste (1987 Digital Remaster): Divinités du Styx
2
Carmen (1987 Digital Remaster), Act 2: Chanson bohème: Les tringles des sistres tintaient (Carmen)
3
Ernani (1993 Digital Remaster): Surta è la notte .... Ernani! Ernani, involami
4
Manon Lescaut (1987 Digital Remaster): In quelle trine morbide
5
Aida (1993 Digital Remaster): Ritorna vincitor (Atto I)
6
Orphée et Eurydice: J'ai perdu mon Eurydice
7
I vespri Siciliani, '(The) Sicilian Vespers' (1986 Digital Remaster): Mercè, dilette amiche (Bolero)
8
Louise (1987 Digital Remaster): Depuis le jour où je me suis donnée
9
La Bohème (1987 Digital Remaster): Donde lieta uscì (Mimì's Farewell)
10
Mignon (1987 Digital Remaster): Ah, pour ce soir...Je suis Titania (Polonaise)
11
La Traviata (1987 Digital Remaster): Teneste la promessa...Addio, del passato
12
Don Carlo (1987 Digital Remaster): O don fatale
13
Samson et Dalila (1987 Digital Remaster): Printemps qui commence
14
La Sonnambula (1987 Digital Remaster): Compagne, temiri amici ....Come per me sereno
15
Adriana Lecouvreur (1986 Digital Remaster): Ecco: respiro appena...Io son l'umile ancella
16
Lucia di Lammermoor (1986 Digital Remaster), ATTO TERZO, Scena prima: Spargi d'amaro pianto (Lucia/Raimondo/Coro/Enrico)
Disco 3
1
Andrea Chenier (1986 Digital Remaster): La mamma morta
2
La Vestale (1986 Digital Remaster): Impitoyables dieux! (O Nume, tutelar degli infelici)
3
Manon (1987 Digital Remaster): Je ne suis que faiblesse....Adieu, notre petite table
4
Manon Lescaut (1986 Digital Remaster), Act Two: Oh, sarò la più bella ... Tu, tu, amore (Manon/Des Grieux)
5
Carmen (1985 Digital Remaster), Act One: Seguedille & Duo: "Pres des ramparts de Seville"
6
Il Barbiere di Siviglia (1986 Digital Remaster), ACT 1: Dunque io son?
7
Lakmé: Dov' è l'indiana bruna? [Où va la jeune indoue] (Bell Song) (Act II)
8
Aida (1987 Digital Remaster), ACT 3: Qui Radames verrà
9
La Bohème (1987 Digital Remaster), ATTO PRIMO/ACT 1/ERSTER AKT/PREMIER ACTE: O soave fanciulla (Rodolfo/Marcello/Mimì)
10
Turandot (1987 Digital Remaster): Signore, ascolta!
11
I Pagliacci, '(The) Clowns' (1987 Digital Remaster), Act 1: Qual fiamma avea nel guardo! .....Hui! Stridon lassù
12
Il Trovatore (1987 Digital Remaster), ACT 4 Scene 1: D'amor sull'ali rosee (Leonora)
13
Madama Butterfly (1987 Digital Remaster), Atto Primo: Vogliatemi bene, un bene piccolino
14
Dinorah, '(Le) pardon de Ploërmel' (1987 Digital Remaster): Ombre légère (Shadow Song)
Disco 4
1
Maria Callas "La Divina" in conversation with Edward Downes (1995 Digital Remaster): Downes: "Well, Madame Callas - even though I've been looking forward to it for so long - it's a surprising experience to sit and talk with a legend ...
2
Maria Callas "La Divina" in conversation with Edward Downes (1995 Digital Remaster): Downes: "And the same thing seems to me to apply to your career in general ...
3
Maria Callas "La Divina" in conversation with Edward Downes (1995 Digital Remaster): Downes: "But - you know - you are speaking of not being traditional and so on ...
4
Maria Callas "La Divina" in conversation with Edward Downes (1995 Digital Remaster): Downes: "You were speaking a moment ago about your 'first' career ...
5
Maria Callas "La Divina" in conversation with Edward Downes (1995 Digital Remaster): Callas: "There is always a certain limit, even in 'corone', as they say - in long held notes ...
6
Maria Callas "La Divina" in conversation with Edward Downes (1995 Digital Remaster): Downes: "Tell me - one thing that I would have thought would have taken a lot of will-power - you were at one stage of your career a very heavy woman ...
7
Maria Callas "La Divina" in conversation with Edward Downes (1995 Digital Remaster): Downes: " You know - there's another question that I want to ask you very much, and that is: in this enormous range of roles you sing, what attracts you to at a give
8
Maria Callas "La Divina" in conversation with Edward Downes (1995 Digital Remaster): Downes: "You said that you have had to struggle and yet it seems very hard to believe ...
9
Maria Callas "La Divina" in conversation with Edward Downes (1995 Digital Remaster): Downes: "I'd heard so many stories about you before you came to this country ...
10
Maria Callas "La Divina" in conversation with Edward Downes (1995 Digital Remaster): Downes: "Well - now tell me - when you're singing bel canto roles ...
11
Maria Callas "La Divina" in conversation with Edward Downes (1995 Digital Remaster): Callas: "Music has to be well performed ...
Gaia la libraia

Gaia la libraia Vuoi ricevere un'email sui tuoi prodotti preferiti? Chiedi a Gaia, la tua assistente personale

  • Maria Callas Cover

    Nome d'arte di Maria Kalogeropoulos. Soprano statunitense di origine greca. Debuttò con Cavalleria rusticana all'Opera di Atene, dove cantò dal 1938 al '45. Nel 1947 intraprese la carriera italiana e dopo pochi anni diventò celeberrima. Voce di timbro discutibile, con zone opache o gutturali o aspre, ma singolarissima per la varietà dei colori, la forza di penetrazione, l'estensione (dal la sotto il rigo al fa sopracuto), la duttilità e l'agilità, rivoluzionò la vocalità femminile, ripristinando – dopo le deformazioni provocate dal dramma musicale e dal verismo – la tecnica di fonazione ottocentesca e, con essa, il tipo di soprano specializzato sia nel canto di forza sia in quello acrobatico. Interprete e attrice tragica di grande talento, diede inizio alla «belcanto-renaissance» emergendo... Approfondisci
Note legali