Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Centering Race, Gender, and Class in Postsecondary Planning: Reimagining the Role of Teachers and Counselors
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
42,75 €
-5% 45,00 €
42,75 € 45,00 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 45,00 € 42,75 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 45,00 € 42,75 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This practical resource describes key approaches to help educators, counselors, and administrators to revise their own practices to better support the college aspirations of today's diverse students. This book encourages educational practitioners to reimagine school-based, postsecondary preparatory opportunities to be more inclusive, cohesive, and supportive of students and their families. With specific attention paid to students who have been traditionally underrepresented in college-going and college-graduating populations, the authors use theory, research, and empirical evidence to intentionally center and elevate students who have been overlooked or marginalized in the postsecondary planning process. Based on a college and career readiness program that supported the postsecondary aspirations of Black teenage girls, this book identifies how, where, and when school policies and practices create barriers to college and career planning. Within that program, traditional postsecondary practices were redesigned with specific consideration of the essential elements of time, care, cultural relevance, and lived experiences. Book Features: Challenges school practitioners, administrators, and district leaders to reexamine the policies and practices they are using to prepare students for postsecondary lives. Demonstrates how to intentionally dismantle one-size-fits-all approaches to postsecondary preparation by centering the needs of diverse students. Includes insights and reflections from a three-year college and career readiness program in a public high school in partnership with a group of Black teenage girls. Provides intentional strategies for including race, class, and gender in postsecondary planning.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

The Teaching for Social Justice Series
2025
Paperback / softback
216 p.
Testo in English
229 x 156 mm
9780807786789
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore