Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Choral Conducting and the Construction of Meaning: Gesture, Voice, Identity - Liz Garnett - cover
Choral Conducting and the Construction of Meaning: Gesture, Voice, Identity - Liz Garnett - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Choral Conducting and the Construction of Meaning: Gesture, Voice, Identity
Disponibilità in 2 settimane
256,50 €
256,50 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
256,50 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
256,50 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Choral Conducting and the Construction of Meaning: Gesture, Voice, Identity - Liz Garnett - cover

Descrizione


It is a truism in teaching choral conducting that the director should look like s/he wishes the choir to sound. The conductor's physical demeanour has a direct effect on how the choir sings, at a level that is largely unconscious and involuntary. It is also a matter of simple observation that different choral traditions exhibit not only different styles of vocal production and delivery, but also different gestural vocabularies which are shared not only between conductors within that tradition, but also with the singers. It is as possible to distinguish a gospel choir from a barbershop chorus or a cathedral choir by visual cues alone as it is simply by listening. But how can these forms of physical communication be explained? Do they belong to a pre-cultural realm of primate social bonding, or do they rely on the context and conventions of a particular choral culture? Is body language an inherent part of musical performance styles, or does it come afterwards, in response to music? At a practical level, to what extent can a practitioner from one tradition mandate an approach as 'good practice', and to what extent can another refuse it on the grounds that 'we don't do it that way'? This book explores these questions at both theoretical and practical levels. It examines textual and ethnographic sources, and draws on theories from critical musicology and nonverbal communication studies to analyse them. By comparing a variety of choral traditions, it investigates the extent to which the connections between conductor demeanour and choral sound operate at a general level, and in what ways they are constructed within a specific idiom. Its findings will be of interest both to those engaged in the study of music as a cultural practice, and to practitioners involved in a choral conducting context that increasingly demands fluency in a variety of styles.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2009
Hardback
242 p.
Testo in English
234 x 156 mm
610 gr.
9780754663799
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore