Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The City Dairy: A Social and Family History - Dave Joy - cover
The City Dairy: A Social and Family History - Dave Joy - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
The City Dairy: A Social and Family History
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
20,18 €
-5% 21,24 €
20,18 € 21,24 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 21,24 € 20,18 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
-5% 21,24 € 20,18 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The City Dairy: A Social and Family History - Dave Joy - cover

Descrizione


The early nineteenth century witnessed the mass movement of people from Britain's countryside into its burgeoning towns and cities; people came to the city in search of work. This prompted many dairy farmers to follow suit and move themselves, their family and their cows into the country's growing metropolises, where they opened the first generation of city dairies. In the 1830s, transportation in Britain was revolutionised by the coming of the railways, enabling foodstuffs, including milk, to be transported in bulk from countryside to city. Large dairy companies took advantage of this opportunity, opening a new generation of retail dairies. The demand for milk was so great that some cities boasted a dairy at the end of every street. For the next hundred years the cowkeepers fought a rear-guard action against the mighty corporate dairies and their attempts to monopolise the liquid milk market. The cowkeepers continued to produce their own milk, selling it - 'fresh from the cow' - over the dairy counter and out on the milk round. These dairies were kept in the family, handed down through successive generations. Despite surviving two World Wars, the rapid technological, social and economic changes that followed, brought about the demise of the traditional cowkeeper. But the city dairy continued as a family business, working as part of a national distribution network, overseen by the Milk Marketing Board. Out on the round, the family dairyman was almost indistinguishable from the corporate milkman. The sixties and seventies saw the arrival of the Supermarket, a game-changer in retailing. To survive, the city dairy had to change once more. It expanded its offer and seamlessly joined the ranks of those other most British of institutions: the Corner Shop and the Convenience Store.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2023
Paperback / softback
192 p.
Testo in English
234 x 156 mm
9781399069014
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore