Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Disability Classification in Education: Issues and Perspectives - Lani Florian,Margaret J. McLaughlin - cover
Disability Classification in Education: Issues and Perspectives - Lani Florian,Margaret J. McLaughlin - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Disability Classification in Education: Issues and Perspectives
Disponibilità in 2 settimane
50,00 €
50,00 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
50,00 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
50,00 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Disability Classification in Education: Issues and Perspectives - Lani Florian,Margaret J. McLaughlin - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


'Makes a strong contribution to the field, illuminating many issues and significant concerns.' - Mary Carlson, Special Education Teacher, Park Hill K-8 School, Denver, CO 'A unique, timeless collection that raises interesting questions about disability classification internationally.' - Wendy Dallman, Special Education Teacher, New London High School, WI Promote equal educational opportunity through improved classification practices! The identification of children for special educational services has long been a topic of debate. Are students classified accurately? Are adequate services available? Have systems designed to ensure equity instead resulted in discrimination? Disability Classification in Education offers a comprehensive analysis of current classification systems and categorical labels in the United States, the United Kingdom, and other countries. Covering specific national policies from historical, sociological, and legal perspectives, this collection of articles from a group of esteemed educational researchers identifies the disparities between different classification systems and suggests changes based on recent requirements, challenges, and trends. Aligned with NCLB and the reauthorization of IDEA 2004, this edited volume examines: The evolution of special education classification policies The relevance of existing disability classification systems Dilemmas educators face in using current classification procedures Alternatives for serving learners with special needs Approaches to developing a standardized or universal classification policy Intended to stimulate discussion and spark change, this guide helps school or district administrators and university faculty improve the professional practice of those entrusted with the development and well-being of children with disabilities.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2008
Paperback / softback
296 p.
Testo in English
254 x 177 mm
590 gr.
9781412938778
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare complianceDSA@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore