Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Educational Psychology in Context: Readings for Future Teachers - Bruce A. Marlowe,Alan S. Canestrari - cover
Educational Psychology in Context: Readings for Future Teachers - Bruce A. Marlowe,Alan S. Canestrari - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
Educational Psychology in Context: Readings for Future Teachers
Disponibilità in 2 settimane
224,10 €
224,10 €
Disp. in 2 settimane
Chiudi

Altre offerte vendute e spedite dai nostri venditori

Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
224,10 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
Spedizione Gratis
224,10 €
Vai alla scheda completa
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi
ibs
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Educational Psychology in Context: Readings for Future Teachers - Bruce A. Marlowe,Alan S. Canestrari - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Educational Psychology in Context: Readings for Future Teachers takes an exciting new approach to educational psychology by addressing the questions that real teachers in real schools ask about real students. This book's purpose is to provide a stimulating alternative to traditional texts by helping teachers develop a strong theoretical and research-based understanding of how their students learn and develop. Unlike other texts, this book of major readings is an anthology of primary-source readings selected for students entering the teaching profession and for teachers interested in examining learning and development. Bruce A. Marlowe and Alan S. Canestrari feature the original research and writing of the leading psychologists, cognitive scientists, and educators whose published work forms the very foundation of the field of educational psychology.   Key Features: Distinctive Approach: Features original research from classic primary source documents by well-known psychologists and educators, as well as the work of contemporary researchers that extends our understanding of child development and learning Thematic Organization: The published research is organized thematically by teaching issues, lending itself to classroom dialogue, debate, and discussion Real-World Experiences: Each reading is prefaced by a "Letter From the Field" written by practicing classroom teachers, creating a link between research and teachers' classroom issues Rich Pedagogy: Challenging questions help teachers develop a strong theoretical and research-based understanding of how their students learn and develop Self-Assessment: Classic experiments encourage teachers to read and think critically and to develop their own research-based teaching philosophy   The book is appropriate for courses in Educational Psychology, specifically Introduction to Educational Psychology, Learning Theory, Child/Adolescent Development, and Psychology of Learning at the undergraduate and graduate levels.    
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2005
Hardback
328 p.
Testo in English
228 x 152 mm
570 gr.
9781412913874
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Informazioni e Contatti sulla Sicurezza dei Prodotti

Le schede prodotto sono aggiornate in conformità al Regolamento UE 988/2023. Laddove ci fossero taluni dati non disponibili per ragioni indipendenti da IBS, vi informiamo che stiamo compiendo ogni ragionevole sforzo per inserirli. Vi invitiamo a controllare periodicamente il sito www.ibs.it per eventuali novità e aggiornamenti.
Per le vendite di prodotti da terze parti, ciascun venditore si assume la piena e diretta responsabilità per la commercializzazione del prodotto e per la sua conformità al Regolamento UE 988/2023, nonché alle normative nazionali ed europee vigenti.

Per informazioni sulla sicurezza dei prodotti, contattare productsafetyibs@feltrinelli.it

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore