Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Against Meritocracy: Culture, power and myths of mobility - Jo Littler - cover
Against Meritocracy: Culture, power and myths of mobility - Jo Littler - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 1 lista dei desideri
Against Meritocracy: Culture, power and myths of mobility
Disponibilità in 5 giorni lavorativi
47,49 €
-5% 49,99 €
47,49 € 49,99 € -5%
Disp. in 5 gg lavorativi
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
47,49 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
47,49 € Spedizione gratuita
disponibilità in 5 giorni lavorativi disponibilità in 5 giorni lavorativi
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
Against Meritocracy: Culture, power and myths of mobility - Jo Littler - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


Meritocracy today involves the idea that whatever your social position at birth, society ought to offer enough opportunity and mobility for ‘talent’ to combine with ‘effort’ in order to ‘rise to the top’. This idea is one of the most prevalent social and cultural tropes of our time, as palpable in the speeches of politicians as in popular culture. In this book Jo Littler argues that meritocracy is the key cultural means of legitimation for contemporary neoliberal culture – and that whilst it promises opportunity, it in fact creates new forms of social division. Against Meritocracy is split into two parts. Part I explores the genealogies of meritocracy within social theory, political discourse and working cultures. It traces the dramatic U-turn in meritocracy’s meaning, from socialist slur to a contemporary ideal of how a society should be organised. Part II uses a series of case studies to analyse the cultural pull of popular ‘parables of progress’, from reality TV to the super-rich and celebrity CEOs, from social media controversies to the rise of the ‘mumpreneur’. Paying special attention to the role of gender, ‘race’ and class, this book provides new conceptualisations of the meaning of meritocracy in contemporary culture and society.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2017
Paperback / softback
236 p.
Testo in English
216 x 138 mm
294 gr.
9781138889552
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore