Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Stripe PDP Libri EN
English Interlanguage Morphology: Irregular Verbs in Young Austrian EL2 Learners—Psycholinguistic Evidence and Implications for the Classroom - Thomas Wagner - cover
English Interlanguage Morphology: Irregular Verbs in Young Austrian EL2 Learners—Psycholinguistic Evidence and Implications for the Classroom - Thomas Wagner - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 0 liste dei desideri
English Interlanguage Morphology: Irregular Verbs in Young Austrian EL2 Learners—Psycholinguistic Evidence and Implications for the Classroom
Disponibile in 3 settimane
50,15 €
-5% 52,79 €
50,15 € 52,79 € -5%
Disp. in 3 settimane
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
50,15 € Spedizione gratuita
disponibile in 3 settimane disponibile in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
50,15 € Spedizione gratuita
disponibile in 3 settimane disponibile in 3 settimane
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
English Interlanguage Morphology: Irregular Verbs in Young Austrian EL2 Learners—Psycholinguistic Evidence and Implications for the Classroom - Thomas Wagner - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


This book examines psycholinguistic elements of irregular verb morphology in English, using two empirical studies of young language learners in Austria to make evidence-based didactic recommendations for classroom use. The author first provides an up-to-date overview of the so-called past tense debate, encompassing the last four decades of linguistic, psycholinguistic, and cognitive research, before presenting an in-depth discussion of the notion of irregular and semi-regular verbal morphology in both German and English, with a focus on vowel change and apophony. Turning to his original research, he applies generalised linear mixed model analyses as well as conditional inference trees to the behavioural data, avoiding common pitfalls that come with traditional ANOVAs in repeated measure designs, and discusses the concrete implications of the experimental results on second language acquisition and instructed EFL teaching, with a focus on Input Processing. This book will be essential reading for SLA and applied linguistics researchers as well as graduate and postgraduate students in cognitive linguistics, psycholinguistics, and language acquisition. 
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2024
Hardback
153 p.
Testo in English
210 x 148 mm
360 gr.
9783031506161
Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore