Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

The Ephemeral Museum: Old Master Paintings and the Rise of the Art Exhibition - Francis Haskell - cover
The Ephemeral Museum: Old Master Paintings and the Rise of the Art Exhibition - Francis Haskell - cover
Dati e Statistiche
Wishlist Salvato in 1 lista dei desideri
The Ephemeral Museum: Old Master Paintings and the Rise of the Art Exhibition
Attualmente non disponibile
71,02 €
71,02 €
Attualmente non disp.
Chiudi
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
71,02 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
ibs
71,02 € Spedizione gratuita
attualmente non disponibile attualmente non disponibile
Info
Nuovo
Altri venditori
Prezzo e spese di spedizione
Chiudi

Tutti i formati ed edizioni

Chiudi
The Ephemeral Museum: Old Master Paintings and the Rise of the Art Exhibition - Francis Haskell - cover
Chiudi

Promo attive (0)

Descrizione


When and why did large-scale exhibitions of Old Master paintings begin, and how have they evolved through the centuries? In this book an eminent art historian examines the intriguing history and significance of these international art exhibitions. Francis Haskell begins by discussing the first "Old Master" exhibitions in Rome and Florence in the seventeenth century and then moves to eighteenth-century France and the efforts to organize exhibitions of contemporary art that would be an alternative to the official ones held by the Salon. He next describes the role of the British Institution in London and the series of remarkable loan exhibitions of Old Master paintings there. He traces the emergence of such nationalist exhibitions as the Rembrandt exhibition held in Amsterdam in 1898, the first modern "blockbuster" exhibit. Demonstrating how the international loan exhibition was a vehicle of foreign and cultural policy after the First World War, he gives a fascinating account of several of these, for example the Italian Art exhibition held at Burlington House in 1930 (Botticelli in the Service of Fascism). He describes the initial reluctance of major museums to send pictures on potentially damaging journeys and explains how this feeling gave way to cautious enthusiasm. Finally, in a polemical chapter, he explores the type of publications associated with exhibitions and with the criticism and scholarship that have centered upon them.
Leggi di più Leggi di meno

Dettagli

2000
Hardback
224 p.
Testo in English
235 x 152 mm
680 gr.
9780300085341

Conosci l'autore

Francis Haskell

1928

Tomaso Montanari Francis Haskell (1928-2000) ha insegnato Storia dell'arte all'Università di Oxford dal 1967 al 1995. È stato uno degli studiosi piú originali e influenti del Novecento. Tra le sue opere tradotte in italiano ricordiamo L' arte e il linguaggio della politica e altri saggi (SPES 1990), Le immagini della storia. L'arte e l'interpretazione del passato (Einaudi 1997), La nascita delle mostre. I dipinti degli antichi maestri e l'origine delle esposizioni d'arte (Skira 2008) e Mecenati e pittori. L'arte e la società italiana nell'epoca barocca (Einaudi 2019).

Chiudi
Aggiunto

L'articolo è stato aggiunto al carrello

Chiudi

Aggiungi l'articolo in

Chiudi
Aggiunto

L’articolo è stato aggiunto alla lista dei desideri

Chiudi

Crea nuova lista

Chiudi

Chiudi

Siamo spiacenti si è verificato un errore imprevisto, la preghiamo di riprovare.

Chiudi

Verrai avvisato via email sulle novità di Nome Autore